StatCounter

miercuri, 5 septembrie 2012

Ion Ianoşi, Internaţionala mea. Cronica unei vieţi, Polirom, 2012



Titlul volumului trimite, pe lângă opţiunea comunistă din tinereţe, la apartenenţa multiplă a autorului (evreu maghiar, vorbitor şi de germană şi rusă, dar care s-a afirmat profesind şi scriind în limba română) şi la sinuozităţile politicii secolului trecut. Printre numeroasele jurnale, un exerciţiu de onestitate precum cel de faţă, completat cu bogate amănunte istorice, clarifică o parte din necunoscutele unui timp greu încercat.
„Util îmi pare să urmăresc pe firul vremii, cu precădere, fapte, întâmplări, situaţii şi destine. Consemnându-le, le comentez doar rareori. Evit, pe cât pot, enunţurile apodictice. Las verdictele în seama materialului probator. Orice tentativă de reconstituire mai şi selectează, completează, umple golurile memoriei. Amintirile sunt personale. N-am cum să nu fiu subiectiv. Sper totuşi ca mozaicul alcătuit să corespundă lumii pe care am cunoscut-o şi din care m-am împărtăşit.” (Ion Ianosi)
Informaţii preluate de pe site-ul editurii Polirom.

Niciun comentariu: