StatCounter

joi, 6 martie 2014

Scrisoare anonimă adresată lui Petru Groza în 1955



Pentru că azi e 6 martie, iar în urmă cu 69 de ani la București era impus guvernul condus de dr. Petru Groza, redau o scrisoare anonimă adresată acestuia în ianuarie 1955, și interceptată de Securitate. Ea arată „simpatia” de care se bucura Petru Groza la 10 ani după ce își adusese o contribuție importantă la instaurarea comunismului în România.
Scrisoarea am identificat-o în Arhiva CNSAS.
„București 28.01.1955
Să trăiți Coane Petrică

Am citit cartea D-stră «Am văzut cu ochii»[Țara Păcii] (volum apărut în 1954 la Editura Cartea Rusă - n.n. CB). Doar nu era să vezi cu picioarele dobitocule.
Te-am văzut azi vineri seara pe la ora 18 pe jos cu doi bandiți pe Victoria pe la Tehnometal. Puteam foarte ușor să te achit trădătorule. Dar te-am lăsat. Viața mea va fi de folos Patriei după alungarea comuniștilor și asta cât de curând.
Trădător al Poporului Român, nu vei scăpa
Trăiască MS Regele Mihai al României”

2 comentarii:

ioana spunea...

Aveti o fotografie a acestei scrisori?

https://cosmin-budeanca.blogspot.com/ spunea...

Din pacate nu, doar mi-am notat textul ei.