StatCounter

luni, 26 august 2019

Apariție editorială: Gábor Bánkuti, Iezuiții în România în secolul XX


„Prezentul volum despre iezuiții în România secolului XX vine să umple un gol în istoria unui ordin cu un trecut îndelungat și complex pe teritoriul țării noastre, însă fără o istoriografie pe măsură în limba română.     Generații întregi de preoți au fost formați din punct de vedere spiritual de către iezuiți, mai întâi la Convictul (casă de locuit) din Satu-Mare, apoi la Seminarul din Iași sau ulterior în cel din Alba-Iulia și sunt mii de persoane, consacrate sau laice, care dau mărturie despre importanța exercițiilor spirituale primite de la aceștia.

În puține cuvinte, moștenirea iezuiților din România secolului XX are invizibilitatea, dar și rodnicia unor semințe sădite pentru veacul următor”. (Marius Taloș SJ).
    „Pe baza celor de mai sus pot afirma cu certitudine că, în limita abilităților și posibilităților mele, am explorat și am abordat sursele de bază și literatura de specialitate a temei, am contemplat cu curiozitate alteritatea contextului diferit, m-au preocupat îndelung opiniile, criticile specialiștilor și problemele la care nu m-am așteptat, dar s-au ivit de mai multe ori pe parcursul cercetării. Totul nu într-un trecut finalizat, consumat, ci cu caracter continuu, considerând programul ca o experiență spirituală, care are ca scop învățătura, înțelegerea, și care nu s-a terminat, cred eu, în naraţiunea închisă a unui «grand récit»”.
Gábor Bánkuti
Volumul a apărut la editura Ratio et Revelatio, de pe site-ul căreia am și preluat informațiile de mai sus.

Un comentariu:

Mihaella Gheorghiu spunea...

Un subiect care chiar trezeste interes.Spre rușinea mea nu cunosc prea multe...un motiv să cumpăr cartea.