StatCounter

sâmbătă, 7 ianuarie 2012

Şcoala de iarnă „Drepturile omului în istoria recentă a României”, Bran, 8-13 ianuarie 2012


IICCMER împreună cu Ambasada Olandei la Bucureşti şi Fundaţia Konrad Adenauer au lansat în cursul anului 2011 programul educaţional „Drepturile omului în istoria recentă a României”. Proiectul a inclus crearea unui curriculum pentru activităţi extraşcolare şi de tip „şcoala după şcoală” pentru elevii de gimnaziu, publicarea de materiale didactice pentru elevi şi profesori pe tema drepturilor omului, organizarea de cursuri de formare pentru profesori şi a unui concurs de campanii civice iniţiate de către elevi.
Cele mai bune patru campanii civice au fost premiate cu participarea celor mai activi membri ai echipelor la şcoala de iarnă „Drepturile omului în istoria recentă a României”. Proiectul are ca scop crearea unui mediu interactiv pentru elevii din ciclul preuniversitar prin implicarea lor în activităţi de team building şi dezbateri pe tema comunismului în România. Un asemenea demers îşi propune formarea şi consolidarea valorilor democratice în rândul elevilor şi profesorilor, precum şi dezvoltarea unei didactici bazate pe o pedagogie a libertăţii, a educaţiei pentru diversitate, a respectului pentru drepturile omului şi a educaţiei civice.
Informaţii preluate de pe site-ul IICCMER.

2 comentarii:

Livia spunea...

Consider foarte inspirata actiunea.
Dar
ma intreb adeseori care este gradul de eficenta al acestui tip de actiuni, informative. Importanta unui drept apare mult mai evident atunci cand esti privat de el. De aceea, consider ca printre metodele de formare a elevilor in spirit democratic ar fi important "jocul de rol" - in care ei sa "traiasca" lipsa unor drepturi cu care sunt foarte obisnuiti.

Cosmin Budeanca spunea...

M-am ocupat de organizarea unor editii de scoala de vara (pentu elevi de liceu), respectiv universitati de vara (pentru studenti) si pe langa prelegeri (demersuri pedagogice informative), au existat si activitati interactive, iar rezultatele au fost, din punctul meu de vedere, incurajatoare. In privinta programului scolii de iarna nu stiu daca vor fi "jocuri de rol" sau alte metode de acest gen, insa e destul de greu, daca nu imposibil, sa ii faci pe cei de azi sa <"traiasca" lipsa unor drepturi cu care sunt foarte obisnuiti>. Astfel de demersuri pot, cel mult, sa ii ajute sa isi imagineze cum a fost, si sa le deschida apetitul pentru cunoasterea trecutului. Adesea astfel de actiuni (scoli de vara, de iarna etc) le-am asemuit cu munca agriculorului: arunca semintele pe camp, dar nu stie daca, dupa o perioada de timp, o sa aiba recolta. Dar daca nu "insamanteaza" sigur nu o sa aiba recolta.