StatCounter

duminică, 15 martie 2015

Apariție editorială: Marius Lulea, Controverse: Mareşalul Ion Victor Antonescu



„A fost mult acuzat regimul Mareșalului Ion Antonescu ca fiind înfeudat nazismului și Mareșalul însuși a fost executat de agenții Moscovei ca fascist. Adevărul este că Mareșalul Antonescu este cel care a pus capăt mișcării fasciste în România, oprind activitățile teroriste ale Gărzii de Fier din 1941 și suprimând toate activitățile politice ale acestei organizații. Eu însumi, răspunzând unei întrebări a lui Antonescu în timpul procesului său – montat de comuniști – am confirmat că Mareșalul a luat măsuri draconice pentru a face să înceteze anarhia fascistă provocată de această organizație și restabilirea ordinii în țară. În timpul perioadei de dominație hitleristă în Europa, eu am fost în contact permanent cu Mareșalul Ion Antonescu care a făcut foarte mult bine pentru îndulcirea soartei evreilor expuși persecuțiilor rasiale naziste... Eu am fost martorul unei scene emoționante de solidaritate și de ajutor între români și evrei în moment de grele încercări din timpurile imperiului nazist din Europa.
Mareșalul Ion Antonescu a rezistat cu succes presiunilor naziste care cereau măsuri dure contra evreilor... El este cel care mi-a dat pașapoarte în alb pentru salvarea de teroarea nazistă a evreilor din Ungaria, a căror viață era în pericol! Datorită politicii sale, averile evreilor au fost puse sub un regim de administrație tranzitorie care, făcându-le să pară pierdute, le-a asigurat conservarea în scopul restituirii lor la momentul oportun. Am menționat aceste lucruri pentru a sublinia faptul că poporul român, chiar când a avut într-o măsură limitată controlul țării, a demonstrat sentimente umanitare și de moderație politică.”
1956, Testamentul dr. Wilhelm Filderman
președintele Federației Uniunii Comunităților Evreiești din România
Informații preluate de pe site-ul editurii Vicovia, Bacău, unde cei interesați pot găsi mai multe detalii.

Niciun comentariu: